Cozia. Un munte și două anotimpuri.

Mie îmi place să urc munți, CU PICIORUL. Problema e că iarna totul e mult mai dificil dacă nu ai echipament dedicat, gen colțari și pioleți, iar asta mă ține departe de munții mai serioși și ninși.

Dar cum nu ai ce să faci când te mănâncă în talpă și-ți trebuie să mergi la munte…cauți să urci ceva mai light și accesibil. Așadar am povestit cu Andreea care mi-a descris cu o dragoste mare (cum aș vorbi eu despre Ceahlău) muntele Cozia. Mi-a trimis câteva fotografii care și-au făcut treaba și m-au convins. Nici la vreme nu m-am uitat. Fie ploaie, fie vânt, mie-mi trebuia la munte. Și-a fost vânt. Mult!

Am împachetat lucrurile în doi rucsaci, am luat câinele și-am plecat (sună ușor…dar ne-a luat ceva timp). Am ajuns cu mașina până la Mănăstirea Stânișoara… pe un drum nu tocmai bun, da’ mergeam cu mașina Salvamont în spate și ne simțeam safe 😀

banda-albastra  Mănastirea Stânișoara – Cabana Cozia – 3h – 3h jumate (noi am făcut 4 din motive de “câine plimbăreț”)

Când am coborât din mașină bătea un vâââânt… încât eu, cu rucsac în spate, abia mergeam drept. Imediat ce am intrat în pădure ne-a părăsit vântul și am putut urca liniștiți. Liniștiți e o expresie că eu făceam gălăgie cât pentru un grup de copii puși pe distracție. Mi-e frică de urși de mor de când ne-am întâlnit cu frumusețea aia de ursoaică în Bucegi.

Cozia nu e un munte mare, dar nu știu cum se face că, ăștia micii au așa un farmec aparte. Jos în pădure cântau păsările, pocneau copacii și creșteau ghioceii. Cum urcai, treptat, dădeai peste petice de zăpadă iar mai sus a trebuit să ne punem parazăpezile.

Am văzut o capră neagră la 15m de noi, prin pădure. Și ea ne-a văzut. Ne uitam unii la alții cu admirație (noi cel puțin). Nuca nu se uita că mirosea prin alte părți… dar și când i-a prins urma… Să zicem numai că toți urșii din Cozia se întrebau cine e Nuca și de ce o strigă oamenii ăia așa mult. După o vreme (mai lungă) s-a întors singură. Good girl!

Am ajuns la un moment dat într-o scobitură faină de unde se vedeau frumos culmi de dealuri și bulgări de nori în depărtare. Aveam acolo fotolii confortabile din stâncă, liniște și raze calde de sus. Și pe Nuca mișunând prin preajmă.

După asta a venit greul cu lanțuri, apoi imediat am iesit din pădure și ne-a întâmpinat, din nou, vântul. Oh, ăsta pe lângă putere, venea și cu ace de ger. Dar după ce ne-am strâns bine gluga, lăsând afară doar ochii și nasul, am mers prin splendoarea aia viscolită până la cabană.

Nuca și-a făcut imediat prieteni noi pe acolo… noi am băgat lemne pe foc și-am ieșit la apus să mai pozăm câte ceva.
Cum să vă spun eu…făceai un cadru, băgai mâinile în buzunar o vreme. 😀
Știu că lumina din poze vi se pare caldă. Vi se pare!

De când am ajuns la cabană am trăit cu teama că nu o să ne ajungă lemnele… Florin făcea calcule cât timp trebuia să ardă un lemn ca să ne ajungă până dimineața.
De fapt, pe principiul “eu acum vreau să-mi fie cald”, am băgat mai multe și am ajuns să ne trezim noaptea să mai dăm ceva jos de pe noi.

Răsăritul n-a fost…că era o ceață de nici pe geam nu vedeam bine. M-am bucurat în tăcere, m-am întors pe partea cealaltă și-am adormit. Apoi a venit dimineața târzie și-am plecat repede că ne aștepta drum lung.

16996125_1392312304125538_8829976358312299432_n
poză prost focalizată, știiiiu

Coborârea n-a fost așa ușoară ca urcușul. Mă rugam să se termine zona înghețată că mă dureau mușchii de cât de încordate îmi țineam picioarele. Ruga mi-a fost ascultată la un moment dat. 😀
Apoi am ajuns iarăși la ghiocei, păsări vesele și sunet de copaci bătrâni. N-am mai văzut nicio capră neagră și spre bucuria mea, niciun urs. Nuca n-a mai plecat după nicio urmă și toți eram oboșiți dar cu zâmbet în suflet.

…și peste câteva zile am montat și cadrele ce le-am tras. Play it, și să ne vedem pe creste!